Onderzoek naar ontstaan, corpus, context en actuele uitvoeringspraktijk van de beiaardmuziek en gerelateerde klavieriermuziek in de Zuidelijke Nederlanden in de achtttiende eeuw.
Carl Van Eyndhoven (2015)
Eggerts ‘Choral-Lieder zu dem Glocken-Spiel’: Quelle für eine historisch informierte Aufführungspraxis? In: D. Popinigis, D. Szlagowska, J. Wozniak (Eds.), Muisca Baltica. Music-making in Baltic Cities, (287-298). Gdansk: Akademia Muzyczna im. Stanislawa Moniuszki w Gdansku.
Carl Van Eyndhoven (2013)
“…schöne, liebliche gesang auf den glocken von sich selber…” Mechanical Carillons as a source for Historical Performance. Presented at the Mechanical Musical Instruments and Historical Performance Conference, Guildhall School of Music London, 07 Jul 2013-08 Jul 2013
Carl Van Eyndhoven (2008)
Versuch über die wahre Art das Carillon zu spielen. In: Carl Van Eyndhoven – Peter Strauven (Eds.), Trillers, mordanten, schielijke loopen… Een artistieke reconstructie van de beiaardmuziek in de achttiende eeuw, (7-22). Leuven: Acco.